FAQ

Hai delle domande? Qui puoi trovare le risposte che cerchi!

Table of Contents

Bilinguismo

E’ opportuno che i genitori parlino con i figli la lingua che hanno sempre parlato in casa. E’ auspicabile, però, che dimostrino un interesse per l’apprendimento della seconda lingua facendosi raccontare quanto imparato a scuola.

No, i bambini hanno una capacità innata di discriminare i suoni linguistici e non hanno alcuna difficoltà ad apprendere quelli che caratterizzano due o più lingue diverse. La mente dei bambini ha un’elasticità tale da permettere loro di imparare la seconda lingua – e la sua corretta pronuncia – senza possibilità di confusione con la prima lingua.

L’età migliore inizia dalla nascita e dura per tutto il periodo prescolare. Per crescere un bambino bilingue è importante esporlo a entrambe le lingue il prima possibile: aspettando troppo, infatti, si rischierebbe di perdere i benefici cognitivi che il bilinguismo può apportare al cervello del bambino, che è particolarmente plastico nei primi mesi di vita. Il bambino infatti è in grado già dalla nascita di gestire più lingue contemporaneamente.

Dipende da diversi fattori, comprese le caratteristiche personali. Numerosi studi dimostrano che nei programmi bilingue i bambini sviluppano le competenze verbali entro i primi due anni di frequenza, mentre ci vogliono dai 5 agli 8 anni per implementare competenze linguistiche accademiche nella seconda lingua. Questa capacità, però, decresce a partire dalla fine della prima infanzia, verso i 5-6 anni, fino all’adolescenza, verso i 12 anni. Ecco perché è importante esporre i bambini il prima possibile a entrambe le lingue.

Il bilinguismo deve essere un processo graduale e non un percorso a tappe forzate. Per facilitare la comprensione della lingua inglese da parte di tutti i bambini, gli insegnanti usano supporti visivi, gesti e immagini. Sono importanti anche il linguaggio del corpo e molte altre strategie appropriate per facilitare la comunicazione e l’apprendimento.

I bambini a volte mischiano le lingue ma ciò va considerata una tendenza naturale dello sviluppo della seconda lingua che scomparirà con il tempo. Questo fenomeno, noto come translanguaging, è caratteristico del parlato dei bilingui, anche degli adulti, e non deve preoccupare.

Il bilinguismo rappresenta una ricchezza poiché permette al bambino di confrontarsi con due culture diverse. Saper comunicare in due lingue fornisce inoltre un indubbio vantaggio nel mondo del lavoro. Il bilinguismo ha effetti positivi anche sull’attenzione. Ciò sembra essere dovuto al fatto che le lingue parlate dai bilingui sono sempre attive simultaneamente nella loro mente: per limitare l’interferenza fra i due sistemi linguistici, i bilingui sviluppano un meccanismo di inibizione tramite il quale “bloccano” una lingua mentre viene utilizzata l’altra.

Gli insegnanti forniscono riscontri costanti. Inoltre, osservando il bambino piccolo si scopre che, a un certo punto, comincia a parlare nella nuova lingua acquisita mentre gioca da solo oppure con i fratelli.

I bambini collegano l’esperienza di apprendere una nuova lingua alla scuola e agli insegnanti che la parlano: se chiediamo loro di usarla a casa possono rivelarsi timidi, scoraggiati, poco inclini a condividere l’esperienza. Meglio non mettere i bambini sotto pressione: un buon modo per vedere con i propri occhi i progressi del bambino è partecipare, per quanto possibile, alle attività dell’asilo.

Procedure post Covid -19

Gli ingressi e le uscite, secondo le recenti linee guida post Covid-19, sono scaglionate ad ingressi separati di 5 minuti ciascuno. Per questo motivo l’orario di ingresso al mattino è stato ampliato alla fascia 8.00 – 9.00. La segreteria, d’accordo con le esigenze dei genitori, stabilisce gli orari di ingresso ed uscita personalizzati, da rispettare rigorosamente.

Si, sia all’ingesso della nursery sia al kindergarten. L’accesso è interdetto ad ogni persona con temperatura rilevata sopra i 37,5°

Uniforms consist of khaki or navy blue bottoms and a white, light blue or navy polo or dress shirt. Jackets of any kind may be worn. You can purchase uniforms at the PTA uniform sale before the first day of school, or at any major retailer, including Target, Sears, JCPenney, WalMart, The Children’s Place and Land’s End. Additional information is available on our School Uniforms page.
We have a School Nurse or Health Clerk on campus 5 days/week. Your child will be evaluated and treated immediately. You will be called right away if the injury is severe, or if your child needs to go home due to illness. Additional information is available on our Health Office page.

Preschool

We use fun, research-based, multi-sensory strategies to help children develop early learning skills, including Lively Letters, Open Court for phonics and literacy, Handwriting Without Tears, and Everyday Math. We use Responsive Classroom as the basis for our social and emotional learning curriculum throughout the school.
It is strongly encouraged that all children starting in Preschool, except for those entering the Toddler program, be potty-trained. However, it is not required.
At Skole, only children who stay for Creative Afternoons will have a rest period after lunch. At the Elementary School, Kindergarten students have a rest time after lunch, which often includes a read aloud story time.

Parents can access information instantly about their child(ren)’s classroom activities, schedule, and plans through our Skole Portal, which also provides access to family contact information and is where parents can update emergency contacts or the list of individuals allowed to pick up their child(ren). In addition to class specific information, all school events, notices, weekly newsletters from classroom teachers, monthly newsletters from specials teachers, Parent Association news and minutes, directory listings, school calendars, and photos live on the secure Parent Portal. In the higher grades at the Elementary School, parents can also see students’ homework assignments and test dates on the Parent Portal. In addition, we host numerous informational events for families throughout the year and send out Schoolroom Notes, our bi-annual all school newsletter, and our annual report.

Kindergarden

Yes, all of our Kindergarten rooms are clustered together, on the first floor, in the main building.
Kindergarten students have their own playground on the west side of the building, facing Pepper Drive. The gate on this side of the campus is locked at all times. All three kindergarten classes have lunch and recess together.

All class lists will be posted at the PTA social on the afternoon before school starts in August. They will also be accessible at the front door facing Washington Boulevard overnight.

You may drop your child off in the school driveway as early as 7:30 am, 20 minutes before school. Kindergarten students meet and line up on the Kindergarten playground before school. Supervision is provided on the Kindergarten playground every morning. We recommend that parents walk their Kindergarteners to the playground for at least the first few days of school. Park on the street or in the lot at St. James Church and walk your child into the kindergarten playground. Additional information is available on our Arrival and Dismissal Procedures page.

Flex Care

Skole’s certified teachers design specific curriculum, so kids get structure and socialization! Our teachers are loving, attentive, smart and cater to the group!

Our locations have both different hours and different services, but all have flex care for the ease of parents! Skole: Skole: Los Angeles currently do not offer traditional full time care. Skole: Los Angeles’ part time is 20 hours a week. Skole: NE Portland has traditional full time and flex care services available. We do not accept infants after 6pm at our Oregon locations.

All class lists will be posted at the PTA social on the afternoon before school starts in August. They will also be accessible at the front door facing Washington Boulevard overnight.

For Oregon, you do not need to bring them in for Drop-in, but do require them for Full Time. But it’s great if you can bring them in for us. We do require vaccinations. For LA, both immunization records and vaccinations are required whether or not you are using Drop-in or Full Time. Skole’s immunization rates are here and you can find the Multnomah County Immunization Rates here, Clackamas County here, and Washington County here.

Art Program

Yes, all of our Kindergarten rooms are clustered together, on the first floor, in the main building.
Kindergarten students have their own playground on the west side of the building, facing Pepper Drive. The gate on this side of the campus is locked at all times. All three kindergarten classes have lunch and recess together.

All class lists will be posted at the PTA social on the afternoon before school starts in August. They will also be accessible at the front door facing Washington Boulevard overnight.

You may drop your child off in the school driveway as early as 7:30 am, 20 minutes before school. Kindergarten students meet and line up on the Kindergarten playground before school. Supervision is provided on the Kindergarten playground every morning. We recommend that parents walk their Kindergarteners to the playground for at least the first few days of school. Park on the street or in the lot at St. James Church and walk your child into the kindergarten playground. Additional information is available on our Arrival and Dismissal Procedures page.